"Dezvoltarea afacerii este asigurata     
printr-o
CONDUCERE COMPETENTA"    

 articole/
 informatii utile
 informatii
 video
 cerere
 oferta

 

Implementarea unui sistem de management al calitatii conform ISO 9001:2008  

(este confirmata prin obtinerea "certificarii ISO 9001")

 

Nota: textul din prezentul articol (incluzand desenele) este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, actualizata, drept acordat s.c. Premier Management s.r.l., Bucuresti).

 

 

Prin sistem de management al calitatii intelegem un mod de administrare/ gestionare a organizatiei care determina un grad sporit de satisfactie pentru toate partile interesate de aceasta.

O organizatie care lucreaza in cadrul unui sistem de management al calitatii se apreciaza ca este "orientata catre calitate". 
Existenta si dezvoltarea unei astfel de organizatii este subordonata necesitatii de a aduce multumire tuturor partilor interesate de rezultatele organizatiei, in functie de puterea de care dispun aceste parti (prin parti interesate intelegem: asociat/ actionar; furnizor, personal, Stat etc.).
 
O organizatie poate demonstra ca isi desfasoara activitatile in cadrul unui sistem de management al calitatii daca confirma ca are o serie de norme/ reguli de buna practica (intr-o anumita masura, documentate) si, de asemenea, daca exista suficiente dovezi obiective ale aplicarii acestor norme/ reguli de buna practica.

Pentru a se putea aprecia orientarea catre calitate a organizatiei, masura in care lucreaza in cadrul unui sistem de management al calitatii, s-au dezoltat o serie de standarde (din familia ISO 9000). Standardele din familia ISO 9000 contin o serie de cerinte referitoare la managementul calitatii si se constituie ca referentiale ale aprecierii orientarii catre calitate a organizatiei. 

O organizatie poate decide sa-si dezolte un sistem de management al calitatii conform standardelor din familia ISO 9000. Daca isi configureaza sistemul de management urmarind cerintele standardului ISO 9001:2008, precum si a celorlate standarde asociate (din familia ISO 9000) putem spune ca "organizatia si-a configurat un sistem de management al calitatii conform ISO 9001:2008".

Confirmarea oficiala a faptului ca organizatia are un sistem de management al calitatii conform standardului ISO 9001:2008 se realizeaza prin emiterea unui document numit popular "Certificat ISO 9001".

"Certificatul ISO 9001", emis de un organism specializat, este un document pe care organizatia poate sa-l prezinte tertilor (in cazul licitatiilor, cu alte ocazii) si care confirma orientarea catre calitate a organizatiei, confirma existenta si functionarea sistemului de management din cadrul acesteia. Astfel, prin simpla prezentare a "Certificatului ISO 9001" organizatia poate furniza suficienta incredere in ceea ce priveste angajamentele pe care si le-a luat.

Standardul ISO 9001:2008 cuprinde cerinte referitoare la diverse procese desfasurate in cadrul organizatiei (cum ar fi procesele de: proiectare, marketing, productie, furnizarea de servicii, desfacere, aprovizionare, tratarea neconformitatilor etc.).

In urma analizei modului cum fiecare cerinta a standardului ISO 9001:2008 poate sa fie respectata de organizatie, se stabilesc o serie de reguli/norme de buna practica. Unele dintre norme/reguli se documenteaza, formand asa numita „documentatie a sistemului de management al calitatii” – Manualul calitatii, procedurile calitatii, fise de post, instructiuni specifice etc.).

De asemenea, prin aplicarea regulilor/normelor stabilite in conformitate cu cerintele standardului ISO 9001:2008 apar dovezi de buna practica – dovezi care pot fi sub forma unor inscrisuri (dovezi scrise) sau sunt vizibile direct in spatiile unde se produc (dovezi la fata locului).

Existenta unui sistem de management al calitatii poate fi confirmata prin "documentatia sistemului de management al calitatii" si prin furnizarea de suficiente dovezi ca normele/regulile stabilite conform ISO 9001:2008 sunt aplicate corespunzator. 




Existenta sistemului de management al calitatii poate avea implicatii pozitive asupra tuturor componentelor sistemului de management (informational, organizatoric, decizional, uman si metodologic – managerial) in conditiile in care structura de management a organizatiei este direct implicata in acest demers si exista o coordonare calificata a proiectului – in special prin participarea de experti in management general si in managementul calitatii.

"Certificarea ISO 9001" reprezinta o confirmare ca sistemul de management configurat in organizatie este conform cu standardul ISO 9001. "Certificarea ISO 9001" reprezinta, in fapt, o confirmare a competentei/capabilitatii managementului de a administra/gestiona realizarea de produse/ furnizarea de servicii care sa aduca satisfactii directe sau/si indirecte tuturor celor interesati de organizatie.

Beneficiati prin colaborarea cu s.c. PREMIER MANAGEMENT s.r.l. pentru configuarea sistemului de management al calitatii conform ISO 9001) de:

  • Siguranta obtinerii "Certificatului ISO 9001" indiferent de organismul de certificare ales (SRAC, SGS, LLoydÙs Register Quality Assurance, Det Norske Veritas (DNV), TUV CERT, Moody International, Bureau Veritas Certification etc.);
  • Bucuria de a rezolva problemele legate de organizarea muncii si responsabilizarea personalului;
  • Statutul de a fi certificat intr-un timp cat mai convenabil pentru dvs.;
  • Prestigiul si Placerea de a lucra cu o echipa profesionista, orientata spre identificarea celor mai bune solutii pentru dvs.

Principalul motiv pentru care beneficiarii apeleaza la serviciile noastre il reprezinta dorinta acestora de a creste gradul de control a activitatii generale a companiei (o mai eficienta; si eficace planificare, organizare, coordonare, control si evaluare a diverselor procese din companie). De asemenea, un important obiectiv urmarit este si "Certificarea ISO 9001", aceasta fiind o consecinta fireasca a managementului competitiv aplicat in organizatie. .

s.c. Premier Management s.r.l este onorata sa raspunda  oricarei solicitari din partea dvs. referitoare la configurarea unui sistem de management al calitatii care sa va aduca reale satisfactii, aliniat cerintelor standardului referential: ISO 9001. Va garantam obtinerea „Certificatului ISO” indiferent de organismul de certificare ales in care aveti incredere si au reputatia/ prestigiul dorit de dvs., cum ar fi: Bureau Veritas Certification; SGS ; SRAC (IQNet) Moody International; SIMTEX; Det Norske Veritas (DNV), membrii TUV CERT; Lloyd's Register Quality Assurance; alte organisme de certificare acreditates (DNV), .

Ne puteti contacta la tel. 021-242.12.22 sau mob. 0722.530.872, sau prin e-mail: contact@premier-management.ro

articol publicat initial: 22 februarie.2005

articol revizuit la data: 14 martie 2010 
dr.ing. Octavian LOGHIN - coordonator articole s.c. Premier Management s.r.l.

 

Copyright © Premier Management s.r.l.  All Rights Reserved

(textul este protejat de legea dreptului de autor, legea nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe). 

sus

 

Reveniti la informatii utile

 

S.C. PREMIER MANAGEMENT S.R.L.
adresa : str. Cristea Mateescu nr. 2, sect.2, Bucuresti
tel./ fax : 021-242.12.22
mob. : 0722.530.872
e-mail : contact@premier-management.ro
web : www.premier-management.ro